Bestyrelse, mødereferater, vedtægter mm


----------------------------------------------------------------------------------------


Kulturnattens bestyrelse 2024/2025


    •  
      • Revisor Jørgen Bergmann, 1953bergmann@gmail.com



    ----------------------------------------------------------------------------------------

    Faaborg Kulturnat 2025

    Storgruppemøde 19/2/25 kl. 16.00-17.30

    Ungdomsskolen, Grønnegade 40, 5600 Faaborg


    Referent: Leif Schou


    1.) Velkomst og info ved bestyrelsen


    2.) Om bestyrelsen og bestyrelsens opgaver


    3.) Økonomi

    -Hvad er status? -Hjælp os med at søge fondspenge, skriv hvad Kulturnatten betyder for dig.


    4.) Kulturnatten steder i byen:

    -Torvet/gågaden -Musikskolen, Byskolen -Ungdomsskolen -Biblioteksscenen -Klokketårnet -Helios -Turbinehallen -Faaborg Kirke -Den gamle gård -Øhavsmuseet -Direktøren -Havnebadet -Udstillinger, gallerier, åbent hus


    5.) Om arrangørerne/deltagernes opgaver og muligheder


    6.) Deadline for tilmelding og ansøgning om støtte fra Kulturnatten er 20. april 2025.


    7.) Runde med fremlæggelse af aktører ideer og arrangementer

    1.Faaborg Museum: Ny særudstilling, åben for samarb. Mange muligheder.

    2.SOS børnebyerne: Fiskedam

    3.Øhavsmuseet: Middelaldertema, i børnehøjde, fri entré også i Arresten. Mange muligheder for at samarbejde for at komme ind og optræde spændende steder.

    4.Vægterlauget: Afsløring af navn på ny Vægterstræde ved Holkegade.

    5.Biblioteket: Både voksne og børn. Stærkere litteraturvinkel, talks.

    6.Klokketårnet, allerede fuldt program.

    7.Kirken: Torben spiller to gange.

    8.Ungdomsskolen: Åbent hus, Café, flere aktiviteter, koncerter, åben idégenerering.

    9.Børnebilledskolen laver noget.

    10.Beckett laver koncert med duoen

    11.Forvild Faaborg: Vil godt prøve at lave noget der er mere interaktivt ifht. sidste år.

    12.Kunstforeningen Faaborg og omegn. Udstiller i lejligheden i … Digte

    13.Helios: Børn og musik og gode lokaler, åben for samarbejder. Er et kulturhus med mange aktive frivillige. Vil gerne vise frem

    14.Gamle Gård: Ikke på plads endnu. Der kunne etableres en dansebane for folkedans.

    15.Kommunen kultur: Husk Slagteribygningen

    16.Visens venner har et indslag i Klokketårnet

    17.Korinth Teatret i Midten, måske: HC. andersen performance i gaderne

    18.Keramikværkstedet havnen, samarbejde med Øhavsmuseet

    19.Næste storm, ikke noget lige nu.

    20.Horne Blandede kor vil gerne give nogle koncerter.

    21.Galleri Sheffmann, åbent hus, med gæsteudstiller

    22.Faaborg Gospel: Koncert, gerne i samarb. med Øhavsmuseet igen.


    8.) evt.

    -Restauratørerne, bør de ikke spytte lidt i kassen? -Bestyrelsen har haft det oppe menge gange og vil tage det op igen.

    -Pakhusforeningen mangler udstillingsmuligheder, kunne man bruge nogle af der tomme butikker under kulturnatten?

    -Der er masser af sjove og spændende steder i byen. Bestyrelsen vil meget gerne løfte.

    -Der er mulighed for at lave noget med de fine kirkegårde, den jødiske kan evt. åbnes? Susanne Guldager har skrevet en storartet bog, kan hun bruges?


    ----------------------------------------------------------------------------------------


    Faaborg Kulturnat afholder evaluering og generalforsamling 25. september 2024 kl 19.


    Sammenfatning af evaluering:

    Trods et lidt udfordrende vejr, blev Kulturnatten 2024 igen en succes. Tak til alle byens kultur aktive foreninger og mennesker, I er kulturnattens raison d'être. I lagde nok engang en utrolig indsats i byens store aften.

    Bestyrelsen indkalder alle interesserede, aktive og medlemmer til generalforsamling og efterfølgende evaluering.

    Man skal være medlem for at få indflydelse på generalforsamlingen. Personligt medlemskab koster 50 kr. og kan erhverves ved at kontakte kulturnatten på: kulturnattenfaaborg@gmail.com


    Referat


    1. Valg af dirigent

    ◦ Jakob Holm

    ◦ Generalforsamlingen er lovligt indkaldt

    ◦ Dagsordenen godkendt


    2. Valg af referent

    ◦ Leif Schou


    3. Bestyrelsens beretning .v formanden

    ◦ Sidste generalforsamling var den 11. oktober. Vi var ret sikker på, at det ville blive svært at danne en ny bestyrelse. Men med Vibekes hjælp blev der tromlet de rigtige folk sammen.

    -Jakob Holm (næstformand), Leif Schou (Bib) (sekretær), Adam Bjerrum (Musikskolen)(kasserer), Ida Marianne Grundahl (Musikforeningen), Torben Krebs (Faaborg Kirke), Christian Streich, Vibeke Beckett, Kai Hansen, Oliver Streich (formand).

    Vi har afholdt 10 møder, hvoraf det ene var et storgruppe-møde. Vi har søgt masser af penge, både fonde og sponsorater. Jakob har været fantastisk til at få byens erhvervsdrivende til at støtte Kulturnatten! Alt i alt fik vi samlet 130.000 kr.

    Tusind tak til kommunen, de fonde der har støttet os, alle sponsorer, plus alle jer der har været medlemmer i år og dermed gjort kulturnatten mulig! Tusind tak til alle jer fra bestyrelsen som har holdt humøret oppe og lavet en kæmpe indsats.Tusind tak til alle de hundredevis frivillige som hjalp med at gennemføre de mange arrangementer på selve aftenen. Og hvad fik vi så ud af alle de anstrengelser og penge?

    —--> 100 billeder fra den 7. juni 2024.

    • Beretning godkendt


    4. Godkendelse af regnskab

    ◦ Regnskabet godkendt


    5. Vedtægter

    ◦ Bestyrelsesposterne er ikke tidsbegrænsede?

    ◦ Vi beslutter at indstille et forslag til næste generalforsamling, at sætte tidsbegr. på bestyrelsesposterne.


    6. Valg til bestyrelse.

    ◦Jakob Holm, næstformand, genopstiller ikke

    ◦Ida Marianne, genopstiller ikke

    ◦Torben Krebs, genopstiller ikke

    Ny bestyrelse blev valgt:

    • Oliver Streich, formand

    • Christian Streich, næstformand

    • Leif Schou, sekretær

    • Michael Adam Møller, kasserer

    • Vibeke Beckett

    • Stine Brinch Nielsen

    • Frederikke Haahr Fogde

    • Kai Hansen, Suppleant

    • Jakob Holm, Suppleant


    7. Valg af revisorer

    ◦ Jørgen Bergmann fortsætter.


    8. Fastsættelse af kontingent, hidtil:

    ◦ Privatpersoner 50kr.

    ◦ Frivillige foreninger 200kr.

    ◦ Institutioner 500kr.


    9. Indkomne forslag -nej


    10. Eventuelt

    ◦ Hjælpende hænder. Anbefales at organisere frivillige.

    ◦ Er programmet for langt?

    ▪ Et tilbagevendende debatpunkt som den nyvalgte bestyrelse vil tage op.

    ▪ Anne Møllegaard Mortensen: Kommunen er meget imponeret. Der ligger nogle mulige vej i at gå visuel kultur, kultur i natur og kultur i sundhed, som Kultur Region Fyn arbejder med at tematisere. Vi opfordres til at gå i samarbejde. Der er positive vinkler og respons.


    CVR-nummer 43702858


    Adresse

    C/O Faaborg-Midtfyn Ungdomsskole

    Grønnegade 40

    5600 Faaborg


    Rise Sparekasse

    Reg. 0847 Kontonr. 0000899836


    Mobilepay 183218



    Vedtægter for foreningen Faaborg Kulturnat


    Formål
    Det er foreningens formål, som udgangspunkt en gang årligt, at organisere og afholde Faaborg Kulturnat, i samarbejde med byens kulturaktive som skaber indholdet. Det er væsentligt for foreningens formål, at sikre en positiv udvikling af kulturnatten og at dette sker i aktiv kontakt med byens kulturaktive.


    Hjemsted
    Foreningen Faaborg Kulturnat hører hjemme og afholder sine aktiviteter i Faaborg by.

    Optagelsesbetingelser
    Man kan blive personlige medlem, foreningsmedlem, institutions medlem.
    Enhver der har positiv interesse i en aktiv Kulturnat i Faaborg kan søge medlemskab og optages.
    Eksklusion: Bestyrelsen, generalforsamlingen eller begge kan have eksklusionsret. Bestyrelsen beslutter efter konstitueringen kriterier for eksklusion.


    Kontingent
    Fastsættes af den nytiltrådte bestyrelse.

    Generalforsamling
    Foreningen Faaborg Kulturnat afholder generalforsamling én gang årligt, umiddelbart efter afholdelsen af årets kulturnat. Bestyrelsen sætter dagsorden og alle medlemmer har stemmeret efter gældende regler. Disse fastsættes i detaljer, efter bestyrelsen er tiltrådt.
    Den første generalforsamling beslutter bestyrelsens størrelse som dog skal bestå af et ulige antal medlemmer.
    Den valgte bestyrelse konstituerer sig selv. Hvor følgende poster skal besættes: formand, næstformand, kasserer, sekretær.
    Desuden skal der vælges to suppleanter samt to revisorer.


    Regnskab
    Der føres regnskab over foreningens aktiviteter efter gældende regler. Regnskabet fremlægges til godkendelse på årlig generalforsamling.


    Opløsning af foreningen
    Bestyrelsen kan henstille til generalforsamlingen, at foreningen opløses. Dette vil kun være relevant hvis der ikke længere er et eksistensgrundlag for foreningen af to årsager: Enten hvis kulturnatten mister opbakning og relevans for byen, eller hvis ikke der er tilstrækkelig med stillere til at kunne konstituere en fungerende bestyrelse.
    Ved opløsningen går foreningens midler til gavn for kulturelle aktiviteter i Faaborg by.


    Vedtaget ved den Stiftende generalforsamling den 13. oktober 2022